Wednesday, March 2, 2011

Nyaris dibunuh dengan pisau....


(gambar sekadar hiasan semata)

Assalamualaikum semua....


Hehe before aku g training hari nie, aku nak ambil masa nie nk cite pasal satu pengalaman yang mana aku x dapat lupakan sampai sekarang... kisah nie memang tragis bagi aku. tp bagi korang aku x tahu la kan...

so nk dimualakn cerita kisah nie berlaku semasa aku darjah tiga.. iaitu berumur sembilan tahun... masa kecik2 dulu, aku ngn family aku tinggal kat kawasan rumah teres... Tapi sekarang dah pindah dah.. dah tinggal kat balai polis.. hehe selamat cikit kan...

Hari itu aku x ingat hari ap,pukul berapa pon aku x ingat tp yang semestinya brelaku pada waktu petang. hari tue aku ngn kakak aku memang exicited sebab kitorang baru dapat badminton baru( nth la aku pon x ingt baru ke lama.. hihi) . so kitorang nie main la kat depan umah.. masa aku abah aku pakai van.. so dia parking la kat depan umah...



(gambar sekadar hiasan semata)

petang tue juga angin memang kuat. aku ngn kak aku memang x mengalah. korang tahu2 la kan. kalu angin kuat, melayang ikut suka la bulu tangkis 2.. tp kitorang nak main jugak badminton... masuk longkang pon kami x kisah.. main jugak.. hehe...

tiba2 bulu tangkis yang aku tembak(x thu ap perkataan yang sesuai..haha) tersangkut kat atas bumbung... masa 2 x gelabah lagi.. banyak jugak method yang kami gunakan.. amik kayu pastu jolok sampai jatuh.. 2 kali pertama.. ha kali pertama jatuh sebab bulu tangkis 2 tersangkut x jauh sangat.. then sampai kali kedua, jatuh jugak atas bumbung.. pas 2 jauh lak 2 nk jolok...

memang susah la kan nk amik... aku time yang aku rasa amat bodoh g amik batu dah lempar atas bumbung. aku ingat time 2 bulu tangkis 2 leh jatuh la kan... padahal x pon... dan pada balingan batu y terakhir tiba2 aku dengar bunyi 'prapppppp' ...... masa 2 aku tengok cermin belakang van abah aku.. dah retak seribu.... berpeluh bukan main time 2... memang gelabah gila... kakak aku pon x tercakap apa-apa sebang masing2 dah kecut perut...

aku dan kakak aku terus masuk rumah... kakak aku dah lari masuk bawah meja.. time 2 parents kitorang x da kat umah... so memang takut abes la.. aku pulak lari masuk dalam almari.. masa dalam almari aku x nangis x behenti.. sama dengan kakak aku.. time 2 jugak aku teringat kisah nabi... kalu kita banyak doa insyaAllah Allah akan tunaikan hasrat kita kan? so aku g amik wuduk dan aku solat.. solat ap pon aku x ingt.. asar kot.. aku pon doa la mintak2 cermin 2 x retak dan elok balik.. dah selesai doa 2, aku g tengok cermin 2. mana tahu dah x retak kan. tp hampa masih sama.. tp aku x mengalah.. ustazah aku cakap, nk berdoa jgn mengalah.. so aku amik Al-Quran terus aku baca... time 2 memang basah muka aku nie....

tiba2 aku dengar bunyi moto... mak ngn abah aku balik.. abah aku balik2 panggil aku ngn kak ak.. mana x nya rumah sunyi ja.. masa dia balik 2 , dia x perasan lagi cermin van belakng pecah.. kak aku may be rasa bersalah, so dia cakap 'abah ika bagi pecah cermin kereta abah'.... time 2 jugak abah aku dah merah mata... dah mula start mengamuk.. mcam syaitan masuk dalam badan. dah la time magrib time 2... time 2 jugak dia lari amik pisau kat dapur. aku memang dah kunci pintu time 2... nasib baik mak aku ada.. dia peluk abah aku x lepas.. mak aku cakp.. 'ika lari cepat, kuar dari bilik'.. aku pon bukak kunvi pintu dan terus lari kuar...

may be jiran2 suma dah dengar.. so memang ramai la yang tengok dari luar rumah.. may be diorang pun kecut perut nk tolong .. so diorang tengok jer ... nk tolong pon takut. mana x nya abah aku dah pegang pisau.. then kawan mak aku panggil aku. dia soh aku masuk rumah dia.. aku pon duk la dalam umah dia.. dia bagi aku mandi. aku ingat lagi. dia bagi aku makan cuk durian... aku yang memang x lalu time 2, gagah jugak makan... aku solat magrib jugak kat umah dia...

untuk pengetahuan korang, kalu abah aku 2 ngamuk dia akan start moto dan kuar umah...untuk menenangkan diri agaknya.. then pas isyak abah aku balik.. mak aku dah paggil aku balik time 2... mak aku suruh mintak maaf dengan abah aku.. time 2 aku tengok mata abah aku dah x merah dah.. may be dia dah ok cikit.. aku pon cium tangan abah aku dah cakp.. ' abah kita mintak maaf'.. dengan nada terketar... haha....

esoknya kat sekolah heboh pasal aku.. mana taknya aku nie famous gak kat sekolah...dah la pengawas.. orang cakp aku nie mcam singa.. haha... exam pon time 2 dapat nombor 1 dan 2 jer.. sebab 2 la famous kot.. kalu org tnya pasal 2 kat sekolah aku diam jer... ada jugak yang x tanya, may be diorang paham rsanya...

so.. macam 2 la pengalaman aku... tp aku besyukur sangat sebab aku masih hidup lagi sekarg... kalu x mesti korang x dapat dengar cita aku nie... huhu.... so sekarang aku berazam aku nk balas semua jasa baik mak dan abah aku.. semoga Allah bantu aku. amin...

haha penatnya tulis... x penah aku tulis entry panjang cam nie.. hehe.. nti aku cita lagi k pengalaman aku.. rasanya banyak lagi nie... haha...





2 comments:

natra md.nor said...

aku ingat mimpi dowhhh! T_T

aiemi zalikha said...

xde nye mimpi nat.. nie kenyataan.. haha...