Saturday, February 12, 2011

BUGS OR PepiJat Naik Angin

haha entry kali nie aku nk cita pasal rumah sewa aku kat kl nie.. ni la first time aku dok umah sewa selama aku hidup, coz sebelom ni aku dok kat hostel je.. so kena pandai2 la hidup.. hehe....

Aku dan kawan2 aku secara rasminya masuk umah nie pada tanggal 13/12/2009. Masa kitorang masuk, dah ada 2 biji almari ( 2 biji ye... hehe BM hempeh!) dan sebiji sofa ( eh sebiji lagi . isk2!!). So dalam first week mcam2 la kitorang nk kena beli, rak la, sangkut baju la, bantal, tilam macam2 la...
Nasib bek kitorang x yah beli fridge, mesin basuh coz our new housemate dah ada sume 2.. so Alhamdulillah memang mujur sangat la kami time 2... then, after one week, house mate dah mula rasa gatal2, means bila tdo malam jer rasa gatal... kitorang pon x thu la napa.. kitorang rasa sebab sofa. then kitoang letak kat luar apartment kitorang,, ye la nk angkut kebawah berat.. so letas atas nie dlu.. huhu

so, budak2 nie g la klinik g amik ubat, aku nie ketegaq lagi.. blh pulak wat bodo kan... haha ye la... parut la nmpk pon coz kulit gelap.. so aku wat bodo jer la...

then satu malam 2, Lea, my housemate terperasan satu benda, Actually benda y gigit or hisap darah kitorang nie bukannya hama @ nyamuk tp pijat.. aku pon x perasan weh.. patut la kat tilam aku 2 da darah (tompok2 kecik)..

So budak2 nie dah cuak dah.. Syaz pon talepon la tuan rumah cakp pasal nie.. ye la, mana tahan hari2 nk garu.. macam dah fobia tau kitorang.. so owner pon call pess control. Nasib bek la owner nie baek hati.. dia cakp y nie dia bayar. So memang rasa lega la aku pon..

then hari nie 12/2/2011 pess control 2 datang sembur rumah kitorang... mak oi, kuat nyer bau chemical dia.. memang menusuk hidung wa cakp lu.. tapi tahan jer la.. uncle 2 cakap, kitorang kena kuar rumah dlam 2 jam, pas 2 masuk balik..

time 2 aku, lea n dia memang tengh lapar kan.. so kitorang wat decision g mid jer.. hana x ikut coz dia ada kenduri umah kawan dia.. so kami 3 org jer la....

So pas nie kalu ada jugak bugs nie aku x tahu la.. mcam2 gak kitorg beli.. serai wangi la , baygon la.. Aku doa moga pijat nie x memberontak lagi... bai2 pepijat...

p/s buat pepijat * aku x kacu hg, hg jgn kacau aku k... aku nk hidup aman dmai jer.. x nak ada pemberontakan.. so peace... :) (2 pon kalu ada pijat y baca entry aku nie)






4 comments:

natra md.nor said...

owhh da ade pest control dtg eyh. hehe bagus! harap2 pasni xdela bende tu lg. aku pn fobia dowh! =p

aiemi zalikha said...

yup ada dtg ptg td... huhu... haha pas nie harap2 dah x de la...

syazryn sabry said...

emy, update lagi pasal pepijat!hahaha..nak tau perkembangan di sana ;p

aiemi zalikha said...

syaz, sekarg aku sibuk ickit.. x leh nk update lagi.. hehe