Wednesday, September 21, 2011

APASAL KETA AKU X LEH BUKAK????


nie aku nak cita cikit tentang pengalaman aku ngan keta baru aku nie... xtahu la sedih ka, lawak ka, geram ka.. haha... hg pa pikir la sendiri apa hg hang pa rasa...

perkara nie berlaku dua bulan yang lepas.. aku xpasti bapa haribulan dan hari apa.. malas nak ingat.. cam S*** siot..

pagi tue mak aku suruh aku g IPD Kulim. Nak antar dokument. urusan arwah abah aku. aku pon g sorang naik keta. dari jauh aku tengok park dah penuh. tapi aku hentam gak masuk. aku parking hujung sekali... lagi pon kejap je. xlama pon...

lepas parking, aku pon g la jumpa Sarjan Rizal nak serah dokument tue. lepas serah, aku pon berangkat balik ke kereta aku... sampai depan keta, aku terus wat kuar kunci.. dan trus push button hijau... tp x da reaksi dari keta aku..
ha sudah.... x leh bukak. aku try lagi . x leh gak.. slalunya, kalu kita bukak keta myvi guna kunci, mesti lampu signal akan nyala kan.. nie xnyala langsung..

aku rasa bateri kunci aku nie dah abes... ish xkan dah abes, keta baru lagi nie.. tp aku pikir balik, before aku g jumpa Sarjan Rizal tadi, kunci aku terjatuh.. ha mesti rosak sebab jatuh td. aku pon ketuk2 kunci aku tue ngn tangan.perasan ada power la kan.. aku try lagi.. x leh jugak..

haih x leh jadi nie. aku pon wat keputusan, nak guna key jer terus, x yah nak push2 button hijau tue lagi.. tambah pelik agi, kunci 2 pon x leh masuk.. gelabah bewak aku.. dah la ada dua org mamat kat belakang aku nie. ntah apa diorg pikir, aku pon x tau. ah lantak la.. tue keta aku. bukan ada kena mengena ngn depa pon..

ok, last try. aku pon push button hijau lagi sekali.. dan tiba2 kunci kereta terbuka. aku dengan terasa kelegaan terus nak bukak pintu kereta dan tiba2.....

"kak2,, nie kereta saya kak, kereta akak kat hujung sana.." oh damm!!! sumpah seranah aku lam hati. patut x leh bukak.. then ngan selamber aku cakp kat budak tue. "eh sory2.. akak x perasan... "

aku ngan selamber lagi sekali, terus g ke kereta aku..then push button hijau, dan trus kunci terbuka.. aku tengok ada dua orang mak cik kat hujung gerai tue senyum2 tengok aku. aku pon senyum balik. aku x terus blah, aku rilex dulu dalam keta.. nak wat cool la konon. padahal dalam hati dah sumpah seranah abes.. aku kol bos aku.. lepas je letak kol, aku terus balik. x toleh belakang dah...

so moral of the story, sila periksa plat kereta anda!!! hahahahx.






ha nie la model keta aku... huhu...

2 comments:

natra md.nor said...

hahahaha bangang je! Tu la emy, laen kali check plat tu dulu. :p

Lesson learned, though.. =)

aiemi zalikha said...

hehehe.. tau x pe nat.. awat x update blog nat.. rindu nak baca..